Tuesday, January 08, 2008

KALAU ANDA DIJAMU, MAHU MAKAN TAK?

Bismillahirrahmanirrahim.




Selamat Tahun Baru Hijrah. Saya doakan azam anda semua akan tercapai. Pastikan diri kita menjadi lebih dekat dengan Allahberbanding tahun lalu.

14 comments:

zino said...

inshaAllah...

nak tanya apa yg di jemur tu.. capati ka?

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

ye...apa tu?

btw, selamat tahun baru juga. semoga segala urusan dimudahkanNYA

banat @ saffa @ hazwani said...

salam maal hijrah~saya nak mkn free!

blackpurple @ jowopinter said...

Salam Maal Hijrah sdra'

Itu makanan ke?

wan a. rafar said...

selamat tahun baru hijriah. semoga tambah iman,panjang umur, murah rezeki.

Ainin Naufal said...

Salam Maal Hijrah. Semoga lembaran baru membawa berjuta kebaikan dan barokah untuk kita semua. Amin.

hayad said...

erk...kalo tak tahu ia dijemur begitu pasti saya telan jer..tp kalo dah tau...tak sanggup la plak :p

hakim dirani said...

Zino dan Cahaya,
Itu bukan roti lama, itu roti baru yang akan dimakan. Sudah menjadi kebiasaan Arab akan menjemur dahulu roti selepas beli kerana nak bagi tahan. Yang menjadi masalah, tempat yang dijemur, atas lantai, kaki lima dan tempat yang lebih kurang macam tu. :)

Selamat tahun baru..

Hazwani,
Ok, nanti saya belanja :)

Blackpurple,
Salam maal hijrah,
Tak,

Pak Wan,
Sama-sama. amin.

Ainin,
Amin.

Hayad,
Mungkin saya macam dah biasa jadi rasanya telan juga. :)

alqasam said...

Salam

Tengok isy tu teringat masa kat Mesir, setakat ketak di lantai, di jalan, dekat kepala, tangan perkara biasa. Uruf dan 'Adah begitu.

Salam Ma'al Hijrah. Kullu
'Am wanahnu IlAllahi Aqrabu.

hakim dirani said...

Al-Qasam,
Ya laa. tapi ana dengar Mesir lagi teruk dari sini.
Aamin.

sya said...

Salam Maal Hijrah.. Terimakasih menjengah blog kak sya.. mende tu kalau tak npk yg dibuat gitu.. makan gak.

budak-karan said...

woi......hg dok gmuk lg noooo

Sastri said...

salam maal hijrah... hmmm... sas pun sama dengan kak sya, kalau tak nampak, sas akan mamam gak tapi kalau nampak, errr... mungkin sedikit 'hesitant'....

hakim dirani said...

Kak Sya, dan Sastri,
Samalah kita. he he

Budak Karan,
Haaa?